OPCJE:
Zdjęcia na licencji:
Eksponaty w kolekcji
27 / 66
<
>
beret szkarłatny żandarmerii -kapitan i mł.chorązy. Wzór 1993.
Data dodania: 6 grudnia 2011
Stan eksponatu: Bardzo dobry
Pomóż uzupełnić opis Dowiedz się więcej Zauważyłeś błąd lub wiesz coś więcej na temat tego eksponatu?
Zasugeruj właścicielowi poprawiony opis i Zdobądź punkty dla swojego muzeum!

Eksponat jest widoczny w następujących kategoriach serwisu.

Eksponat został odwiedzony łącznie 884 razy od 6 grudnia 2011
Reklama
Dodaj komentarz
9 lipca 2016
Edziu, ten orzeł wygląda tak, jakby podnosił ręce do góry. Za mała belka, kapitan by się zapłakał...
8 grudnia 2011
oky.....-każdy pozostaje przy swoim zdaniu.
8 grudnia 2011
edwardgolis, prawidłowy tok myślenia ale nie rozwijajmy tematu, proszę.
Żeby wszystko było jasne - każdy komandos MUSI być spadochroniarzem (między innymi) natomiast nie każdy spadochroniarz jest, czy też "musi", być komandosem. Poz.
7 grudnia 2011
walkeronlone -czy dobrze rozumuje ,spadochroniarz ma coś wspólnego z spadochronem?
7 grudnia 2011
Niestety, w tej kwestii mylisz się kolego, to tak nie działa. Otóż, KAŻDY komandos musi być spadochroniarzem, i nie tylko skoczkiem (to prawie jak abecadło), natomiast odwrotnie, zgadzam się z Twoim stwierdzeniem, nie każdy desantowiec to komandos. Ot i wszystko. Pozdrawiam
7 grudnia 2011
nie każdy komandos jest spadochroniarzem i na odwrót nie każdy spadochroniarz jest komandosem. Tak samo jest z desantowcami.
7 grudnia 2011
W kwestii formalnej...może zrezygnujmy z tego, "komandos", "komandoski" itp. Proponowałbym raczej "powietrzno-desantowy", "spadochroniarz"...nie każdy kto skacze ze spadochronem to od razu komandos i proszę nie mówcie mi, że to potoczna nazwa etc. To jest tak jak z Żydem...nie każdy jest Izraelczykiem, odwrotnie zawsze. Pozdrawiam
Profil Profesjonalny
7 grudnia 2011
No proszę. Byłem przekonany, że to beret komandosów, a tu się okazuje, że żandarmerii. Na usprawiedliwienie mam to: http://myvimu.com/exhibit/4789517-beret-wojsk-desantowych.
Pewnie jakieś różnice są, ale dla laika trudne do uchwycenia. Dlatego dobry opis czyni cuda. Pozdrawiam.
6 grudnia 2011
W PRL była popularna nazwa "czerwone berety".Teraz ja bym nie ryzykował mówić bordowym że mają czerwony beret.
Kustosz Starszy kustosz
6 grudnia 2011
Jak to łatwo było kiedyś wmówić ludziom, że bordo to kolor czerwony ;)
6 grudnia 2011
ani przedwojenny ani emigracyjny bo takich nie było.Po prostu Żandarmeria RP jak nad zdjęciem opisane no i kolor szkarłatny a nie bordo.Wzór wprowadzono w 1993r.Opis trochę zmieniłem.
Profil Profesjonalny
6 grudnia 2011
Proponuję uzupełnić opis o informację, z jakiego okresu ten berecik pochodzi - przedwojenny, emigracyjny, współczesny (tylko PRL wykluczam, bo orzełek z koroną). No i po kolorze można się domyślać, że to komandoski beret, ale nie każdy jest taki "mądry" jak ja.
Pozdrawiam.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. MyViMu.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Ta witryna korzysta z plików cookies w celu dostosowania zawartości do preferencji użytkownika oraz tworzenia anonimowych statystyk, również przy użyciu usługi Google Analytics. Kliknięcie "Tak, zgadzam się" lub dalsze korzystanie z serwisu bez wybrania żadnej z opcji oznacza akceptację cookies i przetwarzania danych zbieranych automatycznie, zgodnie z Regulaminem.

Kliknij tutaj, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu danych zbieranych automatycznie.