koronno litewska moneta

Ciekawy eksponat
OPCJE:
Zdjęcia na licencji:
Eksponaty w kolekcji
3 / 18
<
>
pomyłka lub fals

1661-lub 1664

jeżeli HKPL - TO NIE UJAZDÓW



jeżeli Ujazdów - to nie HKPL



Moneta pochodzi przypuszczalnie z miejsca, gdzie całkiem umiejętnie fałszowano monety. W odróżnieniu od legalnych mennic, w jednym miejscu zgromadzono stemple do bicia monety koronnej i litewskiej. W rachubę wchodzi albo pomyłka, ze względu na brak uwagi i fachowe narzędzia, jakimi dysponowano, albo test fałszywych stempli. Tego typu pomyłka nie mogła mieć miejsca w mennicy, gdyż stemple nadzorowano. W grupie wielu innych, tak popularnych monet, nieudany falsyfikat i tak trafił do dystrybucji.
Data dodania: 16 lutego 2011
Miejsce pochodzenia: Polska
Stan eksponatu: Nie określono
Pomogli w tworzeniu opisu: zbieracz Pomóż uzupełnić opis Dowiedz się więcej Zauważyłeś błąd lub wiesz coś więcej na temat tego eksponatu?
Zasugeruj właścicielowi poprawiony opis i Zdobądź punkty dla swojego muzeum!

Eksponat jest widoczny w następujących kategoriach serwisu.

Eksponat został odwiedzony łącznie 1421 razy od 16 lutego 2011
Reklama
Dodaj komentarz
6 marca 2011
strony ogólnoinformacyjne - identyfikacyjne - katalogowe
muszą być w jednym miejscu...
tu są materiały - mające być podstawą opracowania powyższych...
Profil Profesjonalny
6 marca 2011
Nie ma za co ;) W końcu fals to fals
6 marca 2011
:)
nareszcie...
Profil Profesjonalny
6 marca 2011
Moneta pochodzi przypuszczalnie z miejsca, gdzie całkiem umiejętnie fałszowano monety. W odróżnieniu od legalnych mennic, w jednym miejscu zgromadzono stemple do bicia monety koronnej i litewskiej. W rachubę wchodzi albo pomyłka, ze względu na brak uwagi i fachowe narzędzia, jakimi dysponowano, albo test fałszywych stempli. Tego typu pomyłka nie mogła mieć miejsca w mennicy, gdyż stemple nadzorowano. W grupie wielu innych, tak popularnych monet, nieudany falsyfikat i tak trafił do dystrybucji.
5 marca 2011
Brześć, Wilno, Malbork
prócz 1666
nie ma opcji
stemple robiono na miejscu
Profil Profesjonalny
5 marca 2011
Oczywiście, że nie było mennicy dla obu monet. Czy mądra głowa twierdzi, że nie istniał legalny warsztat, gdzie produkowano stemle dla mennic Korony i Litwy ?

"2. po przetransportowaniu partii n*350-400 kg nikt krążków nie testował"

Potwierdzamy tu możliwość testu puncowników w obrębie nielegalnego warsztatu, pomyłki fałszerskiej, lub braku szacunku dla tej monety w ogóle i już wówczas oraz odbiorcy czyli rynku.
5 marca 2011
1. Mądra głowa orzekła fals...
2. po przetransportowaniu partii n*350-400 kg nikt krążków nie testował
3. stemple były pod nadzorem - podlegały "opiece" - na pewno nie wychodziły poza obieg mennicy
4. zużyte - nienaprawialne były niszczone
5. zdeaktualizowane również
------------------------------
!!! nie było mennicy - w której produkowano oba typy monet
--------------------------------
Profil Profesjonalny
5 marca 2011
Chciwy fałszerz nie marnował by kolejnego krążka? Wówczas weryfikacja stępla przebiegła w dozwolony w mennicy sposób - krążki o odpowiednim składzie kruszcu poddane zostały puncowaniu w niewielkiej ilości.

Ustaliliśmy, iż rzadkość występownia w zbiorach takich krążków może sugerować jedno i drugie: falsyfikat siłą rzeczy ( próba np. gdzieś na Śląsku) i legalną, menniczą próbę nowego lub zużytego stępla.

Kto może orzec, czy puncowanie na tym egzemplarzu wskazuje na nowszy lub zużyty stępel?
4 marca 2011
w latach 1659 - 1660 mogła by być dążność do ścisłego nadzoru estetyki
potem była wielka produkcja...
Ponad 2000 ton krążków
przyjechało ze Śląska, Hamburga i okolic
wypracowano je
i przeprowadzono dystrybucję
---------------------------------
żywotność stempla była "niska"
więc przy użyciu puncenów - ciągle powstawały nowe
punceny się zużywały - więc robiono nowe
------------------
i tym się zajmujemy
szukaniem użycia nowych wzorów
Profil Profesjonalny
4 marca 2011
Powodów próbowania stępli mogło być kilka, ale nie o tym deliberujemy.

Pomysł na zebranie stępli w jednym miejcu jest istotny. Może to warsztat samego pana Boratiniego weryfikował ich przydatność, ze względu na świeże wykonanie, lub stęple przyszły do warsztatu z innych mennic w celu ich weryfikacji. Wszak ojciec systemu miał na jego punkcie świra.
4 marca 2011
owszem - tylko merytoryczne znaczenie będzie zróżnicowane
Dlatego możliwa jest próba stempli ... - próbowano - nowe
kasowano- niszczono stare
Profil Profesjonalny
4 marca 2011
"w normalnej produkcji - specjalnie działano by taki zdarzeń nie było"

Dlatego możliwa jest próba stępli. Wówczas moneta nie mogła trafić do obiegu, trafiła z czasem do ziemi.

Opiniowanie tematów w myvimu jest dla każdego ;0)
4 marca 2011
w normalnej produkcji - specjalnie działano by taki zdarzeń nie było
--------------------------
osoba najbardziej kompetentna do opiniowania tematów
dzisiaj
przybyła do Naszego VM...
ku mojej uciesze i radości
Profil Profesjonalny
4 marca 2011
To bardzo prawdopodobne wyjaśnienie. Próba stępli także - po latach moneta i tak trafiła do ziemi.

Pozostaje odpowiedzieć na pytanie kto, gdzie i dlaczego posiadał stęple obu mennic...
4 marca 2011
przed pełną id - mogła być - pomyłka mennicza
teoria bardzo atrakcyjna - że w jednej mennicy spotkały się na etapie produkcji
szeląg koronny data 1661 lub 1663, lub 1664
i
szeląg litewski HKPL
-------
a technika wykonania nie jest zła...
Profil Profesjonalny
4 marca 2011
Chętnie poznam inne pomysły dla tej radosnej twórczości
4 marca 2011
I pomyłka i falsyfikat i brak szacunku dla odbiorcy.
niezupełnie
obiekt był dyskutowany na zewnętrznym forum
Profil Profesjonalny
4 marca 2011
"ale by znaleźć ładne, bądź ciekawe - trzeba się trochę zmęczyć"

Jak to u nas się ostatnio przyjęło mówić - i za to dyszka

Pojęcie tutaj jest jest jedno i nie trzeba go desygnować.
4 marca 2011
Yuupi
problem wygląda następująco - wyprodukowano ponad 1 800 000 000 sztuk
na rynku - są bardzo popularne
ale by znaleźć ładne, bądź ciekawe - trzeba się trochę zmęczyć

--------------
...To właśnie ten oryginał, o którym piszesz... nie to tylko pojęcie ogólne - bez desygnatu...
znamy stanowiska - jusz skończyłem
spoko
Profil Profesjonalny
4 marca 2011
"pomyłka lub fals
1661-lub 1664"

I pomyłka i falsyfikat i brak szacunku dla odbiorcy.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. MyViMu.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Ta witryna korzysta z plików cookies w celu dostosowania zawartości do preferencji użytkownika oraz tworzenia anonimowych statystyk, również przy użyciu usługi Google Analytics. Kliknięcie "Tak, zgadzam się" lub dalsze korzystanie z serwisu bez wybrania żadnej z opcji oznacza akceptację cookies i przetwarzania danych zbieranych automatycznie, zgodnie z Regulaminem.

Kliknij tutaj, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu danych zbieranych automatycznie.