W psychodelicznym, mrocznym pomieszczeniu pomalowanym na odcień złamanego różu umieszczone zostały, oprócz obrazów dewocyjnych, obiekty symboliczne: złote skrzynie, rozsypany piasek, wisząca struktura z metalowych obręczy itp. Ściany do połowy zostały zamalowane złotym wzorem. Figurka Buddy, katolickie obrazy, popiersie faraona, znak zen, kamienne tablice z dziesięcioma przykazaniami te symbole różnych religii zostały zjednoczone w jednej instalacji. Dominują popularne, szczególnie w XIX wieku, produkowane masowo oleodruki (reprodukcje obrazów olejnych z wizerunkami Świętej Rodziny, Chrystusa Na Krzyżu, Matki Boskiej Bolesnej, św. Antoniego, Aniołów Stróżów). W stylistyce wszystkie są zbliżone do wygładzonego malarstwa Rafaela Santiego i Leonarda da Vinci. Różowe ściany i intymna atmosfera miejsca nasuwa skojarzenia z łonem matki, bezpieczną zamkniętą strukturą, do której, po porodzie nie mamy dostępu, która staje się przez to rajem utraconym.Kicz zderza się z ideologią, religia przeradza się w synkretyzm, a nastrój w przesadę, natłok form i elementów.W ekumenicznej kaplicy harmonijnie koegzystują wszystkie wyznania, wzajemnie się przesączając i uzupełniając.
Data dodania: 5 grudnia 2012
Stan eksponatu: Bardzo dobry
Pomóż uzupełnić opis
Zauważyłeś błąd lub wiesz coś więcej na temat tego eksponatu?
Zasugeruj właścicielowi poprawiony opis i Zdobądź punkty dla swojego muzeum!