Drzewo genealogiczne delfina Ludwika Ferdynanda Bu

OPCJE:
Zdjęcia na licencji:
Eksponaty w kolekcji
108 / 111
<
>
Drzewo genealogiczne delfina Ludwika Ferdynanda Burbona (1729-1765), najstarszego syna króla Francji Ludwika XV i jego żony Marii Leszczyńskiej; drzewo pokazuje 5 pokoleń wstecz, w ostatnim pokoleniu wymienia m.in. 16 przodków delfina ze strony matki od lewej :

1) Rafał Leszczyński herbu Wieniawa (1579-1636) - kasztelan wiślicki, kaliski, wojewoda bełski, marszałek Trybunału Głównego Koronnego, starosta horodelski, wschowski, hrubieszowski, dubieński, tłumacz i mecenas sztuki;

2) jego żona, Anna z Radzimskich (błędnie opisana jako Katarzyna);

3) Kasper Denhoff (1588-1645) - dworzanin Zygmunta III Wazy;

4) jego żona, Anna Aleksandra z Koniecpolskich (błędnie opisana jako Agnieszka);

5) Jan Stanisław Jabłonowski herbu Prus III (1600-1647) - miecznik wielki koronny, podczaszy wielki koronny, marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Obojga Narodów;

6) jego żona, Anna Ostroróg herbu Nałęcz (1610-1648);

7) Dominik Aleksander Kazanowski herbu Grzymała (1605-1648) - wojewoda bracławski;

8) jego żona, Anna Potocka;

9) Piotr Opaliński herbu Łodzia (1586-1624);

10) jego żona, Zofia Kostczanka; 11) Adam Sędziwój Czarnkowski herbu Nałęcz III (1555-1627) - wojewoda łęczycki, starosta generalny Wielkopolski, starosta pyzdrski i międzyrzecki;

12) jego żona, Katarzyna z Leszczyńskich;

13) Kazimierz Franciszek Czarnkowski herbu Nałęcz III (1613 lub 1617-1656) - kasztelan poznański (błędnie opisany jako Piotr);

14) jego żona, Konstancja z Lubomirskich (błędnie opisana jako Zofia);

15) Remigian Zaleski (1592-1645) - kasztelan łęczycki;

16) jego żona, Anna z Mielżyńskich (ok. 1600-1640);



przy każdej osobie umieszczono herb, przy części nazwisk również daty urodzenia i śmierci; anonim, ok. 1750; miedz. cz.-b., st. bdb., złożenia książkowe, wymiary płyty: 667x356 mm; tyt. w centralnej części: Les XXXII Quartiers / Paternels / et / Maternels / de Monseigneur / Louis de France / Dauphin de / Viennois;

To drzewo genealogiczne jak widać ma ze strony rodu Leszczyńskich wiele błędów co do nazwisk i brak dat urodzenia i zgonu ich przodków.

Ze strony francuziej nie ma takich błędów.

To świadczy z jaka letkością historyczna zostali potraktowani Polacy.

Możliwe ze sam Stanisław Leszczyński był zdziwiony ze nie został skonsultowany… przecież taki człowiek sztuki i literatury dobrze się znal na heraldyce.

Na pewno stanęły mu włosy pod peruką jak zobaczył ten dokument…i powiedział ‘hańba z czym do ludzi! Pomocy gwałcą mi historię!’







 
Data dodania: 15 czerwca, 14:52
Datowanie przedmiotu: 1750
Miejsce pochodzenia: Francja
Stan eksponatu: Dostateczny
Pomóż uzupełnić opis Dowiedz się więcej Zauważyłeś błąd lub wiesz coś więcej na temat tego eksponatu?
Zasugeruj właścicielowi poprawiony opis i Zdobądź punkty dla swojego muzeum!

Eksponat jest widoczny w następujących kategoriach serwisu.

Reklama
Dodaj komentarz
Kustosz
15 czerwca, 22:02
Świetny opis!
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. MyViMu.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Ta witryna korzysta z plików cookies w celu dostosowania zawartości do preferencji użytkownika oraz tworzenia anonimowych statystyk, również przy użyciu usługi Google Analytics. Kliknięcie "Tak, zgadzam się" lub dalsze korzystanie z serwisu bez wybrania żadnej z opcji oznacza akceptację cookies i przetwarzania danych zbieranych automatycznie, zgodnie z Regulaminem.

Kliknij tutaj, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wykorzystaniu danych zbieranych automatycznie.